Apple sprzedał w ostatnim kwartale około 3,5 mln zegarków. Dzięki temu Apple Watch staje się liderem rynku „wearables”, czyli zaawansowanego sprzętu do uzupełnienia codziennego ubioru.

Dane te opublikowała firma Strategy Analytics, prowadząca niezależne badania i doradztwo. Zdefiniowała przy tym „wearables” tylko jako inteligentne zegarki i okulary oraz opaski fitnesowe.

Dane wskazują, że Apple Watch wyprzedził na tym polu Fitbit, który był liderem w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Dzięki temu Apple wiedzie prym z 15,9 % udziałem w rynku. Fitbit sprzedał ok. 2,9 mln urządzeń w ciągu kwartału, podczas gdy Xiaomi 3,4 miliona urządzeń.

Apple Watch staje się liderem rynku „wearables”

Szacunkowe 3,5 miliona sprzedanych urządzeń Apple to spory wzrost w stosunku do 2,2 mln w 2016 roku. Fitbit i Xiaomi tym razem odnotowali spadki. Przy czym gwałtowny spadek tego pierwszego z 4,5 miliona w Q1 2016 sprowadził go na trzecie miejsce. Xiaomi dzięki łagodniejszemu zmniejszeniu sprzedaży (z 3,8 na 3,4 miliona) wspięło się dzięki temu na drugie miejsce.

Strategy Analytics przypisuje dobre wyniki Apple do bardzo dobrej sprzedaży modelu Apple Watch Series 2. Dzięki intensywnemu marketingowi oraz dostępności w punktach sprzedaży staje się jeszcze popularniejszy.

Źródło