Kategorie Archiwum

[MWC17] Dokąd zmierza Nokia

Na specjalnie przygotowanej konferencji dla prasy Nokia przedstawiła kierunek w którym chce stawać się liderem. Fani telefonów tej marki muszą wiedzieć, że rynek konsumencki nie jest dla tej firmy priorytetem. Dziś Nokia stawia sobie cele znacznie szersze oferując rozwiązania dla sieci komórkowych i firm. Telefon jako produkt który będziemy mogli znaleźć na wystawie sklepowej wydaje się być drugorzędnym tematem.

5G jest kluczem

Rajeev Suri – prezes firmy Nokia jasno powiedział, że nowa technologia 5G jest priorytetem firmy w całej machinie dominacji na rynku mobilnym. Nokia i Intel zacieśniają na tym polu współpracę aby umożliwić największym operatorom dostęp wdrożenie architektury 5G. Nokia obsłuży wdrażanie sieci u takich firm jak: Verizon, Telefonica, O2 i indyjski Jio.

Filary

Na konferencji Suri zaprezentował „cztery nogi” na których ma stabilnie stać firma. Pierwszą wspomniałem powyżej – sieć 5G. Pozostałe trzy to obsługa sieci dla biznesu i rozszerzanie możliwości jakie daje internet w IoT (Internet Rzeczy). Wspominano tu o wykorzystaniu sieci do tworzenia urządzeń dbających o nasze zdrowie. Zaprezentowano również drony wyposażone w odpowiednie moduły mogące rozszerzać zasięg sieci. Kolejnym filarem są aplikacje. Tutaj padło stwierdzenie, że firma ciągle szuka odpowiednich partnerów do swoich rozwiązań. Dla firmy ważne są również rozwiązania które pomogą zwykłym użytkownikom jeszcze wygodniej korzystać z sieci. Dlatego padło stwierdzenie o ciągłym wsparciu dla technologii 4G i jej nieustannej implementacji. Padły również słowa o kluczowe rynki. Według Suri są nimi Stany Zjednoczone i Indie. Największym wyzwaniem jest natomiast bezpieczeństwo ciągle rosnących przepływów danych.

Rosną przychody

Nie omieszkano podzielić się cyframi z ostatnich przychodów firmy. Wyglądają bardzo obiecująco. Przychody w ostatnich latach wyglądały następująco:
2015 – 12,5 miliarda Euro
2016 – 23,9 miliarda Euro (z czego 56% to internet mobilny).
Nokia wybiera „duży” biznes. Rynek konsumencki nie jest dziś dla niej kluczowym źródłem przychodu. Tutaj konkurencja jest zbyt duża i nazbyt silna. Z drugiej strony Nokia ma wiedzę i potencjał do wdrażania rozwiązań mobilnych na wielką skalę dlatego chce wykorzystać tego asa w rękawie i być liderem w tej dziedzinie branży mobilnej.
 

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.