Wybierz Strona

Masz iPhone'a w sieci T-Mobile? Sprawdź swoje rachunki. Płacisz więcej niż myślisz

Masz iPhone'a w sieci T-Mobile? Sprawdź swoje rachunki. Płacisz więcej niż myślisz

Masz iPhone’a w sieci T-Mobile? Koniecznie sprawdź swoje rachunki. Płacisz zapewne więcej niż się spodziewasz. A to za sprawą usługi iMessage i FaceTime która domyślnie jest włączona i obsługuje SMSy oraz komunikację wideo. Przekonałem się o tym osobiście pomimo faktu, że mój abonament który powinien zawierać w sobie wszystkie opłaty został dodatkowo obciążony. Niestety jak się okazuje istnieją pewne ukryte koszty w sieci T-Mobile o których nie mówi się głośno lub wcale. Piszę ten tekst ku przestrodze gdyż za moją niewiedzą o praktykach T-Mobile Polska od kilkunastu miesięcy płaciłem nawet o 20 złotych większy abonament.

W czym jest problem

iPhone pozwala korzystać w komunikacji z takich rozwiązań jak FaceTime oraz iMessage. Funkcje te działają po sieci internetu i powinny teoretycznie obciążać tylko pakiety danych. Okazuje się jednak, że używanie iMessage/FaceTime wiąże się z wysłaniem SMS’a aktywującego do numer międzynarodowy. Sieć T-Mobile skrzętnie nalicza do naszego rachunku koszty za wysyłanie tych SMSów. Warto odnotować ten fakt szczególnie wtedy gdy masz aktywna usługę Tandem.

Ukryte koszty

Z faktu, że używam na codzień dwóch iPhone’ów na tym samym numerze postanowiłem korzystać z usługi Tandem. Rozwiązanie to pozwala na jednym numerze mieć dwie karty SIM. Wymóg jest jeden – włączony może być tylko jeden aparat. Tak też robiłem, zgodnie z nakazem operatora. Jednak wyłączenie i włączenie iPhone’a to konieczność aktywacji iMessage. Tutaj zaczynaja się moje problemy i koszty które po cichu pojawiły się na moim koncie.
tmobile_rachunek
Gdy płacisz abonament który powinien zawierać wszystkie koszty, do tego masz stałe zlecenie zapłaty to przestajesz zwracać uwagę co dzieje się z twoim rachunkiem. Tak było przynajmniej u mnie. Pieniądze automatycznie przelewały się na rachunek T-Mobile i nie zwracałem na nic uwagi. Byłem przekonany, że jeśli mój abonament zawiera wszystko „Bez ograniczeń”. Moje zdziwienie było ogromne gdy pewnego wieczoru zerknąłem na szczegółowy wyciąg i widniała na nim kwota przekraczająca ustalone koszty o ponad dwadzieścia złotych. Winowajcą okazał się „SMS międzynarodowy”.

Co na to T-Mobile?

Byłem zaskoczony faktem, że wysyłam jakieś SMS zagranice nic o tym nie wiedząc. Pierwsze kroki skierowałem do biura Obsługi Klienta. Otrzymałem następująca odpowiedź:

SMSy zostały wysłane na numer +447786205094 – jest to numer techniczny firmy Apple. Pojawia się na rachunku szczegółowym w sytuacji, kiedy Klient korzysta z urządzeń firmy Apple (np. iPhone) i aktywuje w telefonie usługę Face Time.
Korzystanie z usługi Face Time (wideo rozmowa) związane jest z kosztami wynikającymi z konieczności aktywacji usługi. Aktywacja następuje poprzez wysłanie SMS na numer międzynarodowy (koszt według standardowego cennika). Naliczenia są prawidłowe. Proszę o sprawdzenie ustawień w swoim telefonie.

Nie dowierzałam. Nie przypominam sobie aby ktoś informował mnie w salonie o dodatkowych kosztach związanych z użytkowaniem iPhone’a w sieci T-Mobile. Postanowiłem zatem wykorzystać możliwość kontaktu z biurem prasowym i tutaj moje zdziwienie było jeszcze większe:
tmobile_rozmowa
Na konstruktywna odpowiedz na moje pytanie czekam jak widać od kwietnia tego roku i do dziś jej nie otrzymałem. Zdaje się, że w tej kwestii panuje pewne zamieszanie i nie wiadomo jak ten problem rozwiązać. Mimo to ciągle na rachunku mam obciążenie za SMS’y międzynarodowe. Sprawa nie znalazła jeszcze „właściciela”, a ja i pewnie Ty płacisz dodatkowe pieniądze nic o tym nie wiedząc.

Co na to inni Operatorzy

Szczerze mówiąc Operatorzy byli zaskoczeni gdy zjawiałem się u nich z takim pytaniem. Jednak chciałem dotrzeć do osób które najlepiej znają ofertę telekomów i zwróciłem się do rzeczników prasowych firm, które oferują telefon od Apple. Z Play moje wątpliwości krótko rozwiał Marcin Gruszka. Odpowiedź brzmiała:

U nas zero

Wojciech Jabczyński z Orange stwierdził:

Sprawdziliśmy w ofertach B2B i B2C. Opłaty nie są naliczane.

Chociaż sieć Plus nie posiada w swojej ofercie iPhone’a (nie mają umowy z Apple) to również chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa użytkowników którzy w tej sieci używają tego aparatu. Odpowiedzi udzielił mi Arkadiusz Majewski (Starszy Specjalista Dział Komunikacji Korporacyjnej):

Nie mamy takich usług billingowych, więc nie ma odrębnych opłat z tego tytułu, natomiast usługi te wykorzystują pakiety internetowe.

Apple jest bezradne

W akcie rozpaczy zadzwoniłem na infolinię Apple. Gdy zacząłem konsultantowi mówić w czym leży problem padło stwierdzenie – „Chodzi o sieć T-Mobile?”. Następnie usłyszałem, że już mieli podobne problemy i ta sieć jako jedyna nalicza takie opłaty. Konsultant stwierdził również, że nie jest w stanie mi więcej pomóc w tym temacie.

Dzisiaj…

Niestety pracuję bez iMessage. W wielu przypadkach wiadomości do mnie nie docierają bo na jednym urządzeniu muszę mieć ciągle wyłączoną usługę. Każda aktywacja urządzenia u operatora T-Mobile to kolejny SMS zagraniczny jaki dochodzi do mojego rachunku. Co gorsza nawet jeśli mocno pilnuję aby nie aktywować iMessage to czasem zwyczajnie muszę to zrobić chociażby przy aktualizacji systemu iOS. I wówczas również do mojego rachunku dochodzą kolejne opłaty. Na poczet operatora za same SMSy zagraniczne płaciłem nawet 20 zł. Obecnie gdy mocno pilnuję się problemu aktywacji jest to kwota średnio 5-10 złotych. Sprawdzałem również rachunki u znajomych. Byli zaskoczeni znajdując u siebie dodatkowe koszta za SMSy zagraniczne na kwotę 7 złotych i więcej.
Mając iPhone’a w sieci T-Mobile będziesz płacił większe rachunki niż się spodziewasz. Obojętnie jaki masz abonament, koszt SMS’a aktywacyjnego do iMessage/FaceTime zostanie Ci doliczony do rachunku. Tą praktykę podtrzymuje tylko jeden Operator sieci w Polsce. Zarówno Orange jak i Play biorą te opłaty na siebie.
Dziś warto spojrzeć na swój wyciąg i dwa razy się zastanowić gdzie wykupisz kolejny abonament z iPhone’m. A może poczekać na zmianę polityki w sieci T-Mobile? Was zachęcam do sprawdzenia swoich rachunków z tej sieci. Jestem pewien, że będziecie niemile zaskoczeni.

O autorze

Przemysław Marczyński

Dziennikarz technologiczny. Redaktor naczelny miesięcznika Mój Mac Magazyn. Od przeszło 10 lat tworzy serwis internetowy www.mojmac.pl. Podcaster. Współautor książki "macOS Mojave. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl

55 komentarzy

  1. Maciej Czechowski

    Po kilkunastu latach w tej sieci,płacąc w sumie ponad 200 zł miesięcznie,wyprowadziłem z niej całą swoją rodzinę na lepsze (i tańsze) warunki.Ich oferty nie są w żaden sposób korzystne,a do tego jak widać powyżej – obsługa klienta pozostawia wiele do życzenia.

    Odpowiedz
    • DrDisqus

      Ja byłem z Erą od początku jej istnienia. Kiedyś kilkanascie numerów firmowych. Od 3 lat w Playu i każdy wszystko ma bez limitów, a koszt spadł o 60% 🙂 O smsach aktywujących piętrze słyszę – nigdy na żadnym rachunku nie znalazłem. Nie narzekam.

      Odpowiedz
    • AGA

      Obecnie Polkomtel (Plus) pobiera opłaty w wysokości sms’a zagranicznego (0,62 gr)

      Odpowiedz
      • Tomasz

        Przeniosłem się do Premium Mobile (Plus) również pobiera opłaty za sms’a zagranicznego (0,62 gr. )

        Odpowiedz
  2. Sethai

    Nie zebym bronil opka, ale tak w sumie jesli telefon wysyla sobie smsy na numery zagranice to czy to wina opka, ze pobierana jest oplata zgodnie z taryfa? Raczej powinna byc informacja od Apple o mozliwych kosztach gdyz zostanie wyslany sms na numer taki i taki i prosze sobie sprawdzic w taryfikatorze ile to bedzie kosztowac. Albo niech apple zmieni usluge tak by aktywowala sie z numerem krajowym albo w ogole bez sms. Oczywiscie, super ze u innych opkow jest to for free. Pytanie tylko czy np dlatego, ze dodali ten numer jako darmowy czy np maja inna konfiguracje (i na inny numer sms apple wysyla w tych sieciach – i jesli tak to pytanie dlaczego). Ja wiem, ze to klienta nie obchodzi i sie klient cieszy, ze w innych sieciach nie ma takiego problemu ale to tez nie jest tak, ze jest to wina calkowita TMO i to TMO powinien ponosic oplaty bo Apple sobie wymyslil taki a nie inny sposob dzialania uslugi.

    Odpowiedz
    • Karol

      Aktywując iMessage jest informacja ze mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty.

      Odpowiedz
      • Sethai

        no tak ale chodzilo mi bardziej o to, ze powinni podac jakiego typu oplata bys mogl to oszacowac. Czyli np podac telefon, na ktory bedzie wyslany sms.

        Odpowiedz
      • pemmax

        „Może” stało się właśnie „Pobieramy”. Nie odkrywam tu ameryki. Zwyczajnie stwierdzam fakt, że taki proceder ma miejsce. Do tego tylko w TM co wiele osób mogło nawet nie odnotować.

        Odpowiedz
        • Wojciech P

          A czy to nie jest tak, że tylko w TM masz usługę Tandem? Bez tej usługi regularna aktywacja nie byłaby chyba potrzebna?

          Odpowiedz
          • pemmax

            Masz racje. Jestem pewnie bardziej podatny na ten problem. Ale podobne opłaty pojawiają się u „normalnych” użytkowników.

  3. Afro

    Nie rozumiem w jaki sposob niby telefon wysyla tego smsa aktywujacego? Nigdy nie bylo po nim sladu w w wiadomosciach wyslanych? Apple potwierdzilo, ze jest wysylany taki sms? Mam iphona i juz kawal czasu nie posiadam zadnej karty sim, facetime i imassege uzywam jedynie przez wifi, z domowego neta. Zdaza sie ze przekladam karte do innego iphona, w ktorym tez wlaczam i facetime i imassege, wiec w jaki sposob wtedy zostaje wyslany ten niby aktywacyjny sms? Cos mi tu nie gra.

    Odpowiedz
    • Michal

      Jest wysylany a nawet wyswietla sie ostrzezenie o dodatkowych kosztach. Nie widać tego smsa w wiadomosciach. Jest wysylany po to aby przypisac konto iCloud (a konkretnie iMessage) do numeru telefonu tak aby ktos kto chce wyslac iMessage mogl to zrobic na nr tel a nie na adres mailowy (co tez jest mozliwe).
      Jesli nie masz karty sim to nie wysyla smsa aktywujacego bo nie ma numeru telefonu.

      Odpowiedz
  4. daszek

    LOL, nawet o tym nie wiedziałem 🙂
    Całe szczęście niedawno zawinąłem wszystkie usługi z Tmobile i przeniosłem do innego operatora.
    W Erze byłem od 1997 roku. Tmobile odkąd przejął Erę nie szanował mnie jako wieloletniego stałego abonenta. Po otrzymaniu oferty – decyzja była prosta.
    Jedno Tmobile ma dobre – jakość usług (oczywiście jeśli akurat jest zasięg).

    Odpowiedz
  5. K.Patryk

    Niestety to prawda to prawda daszek, Ja podobnie byłem w tmobile od początku.
    Przeniosłem się, ponieważ mieli poważne problemy techniczne, do których sie przyznali dopiero po bardzo dużych naciskach i to podejście do mnie, jak by mi łaskę robili za to ze płace im za usługi, które nie działają.

    Odpowiedz
  6. Adf

    A ja coś pamiętam komunikat w iOS „Niektórzy operatorzy naliczają opłaty ….”

    Odpowiedz
  7. Idiom

    Artykuł trochę tendencyjny, jak to niedobry operator próbuje zarobić na, nic nie świadomym, użytkowniku. Nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tezy, że T-Mobile sztucznie zawyża Ci abonament, jedynie co robi to nalicza zagraniczne SMS’y wysyłane z Twoich telefonów. I nie jest prawdą, że tylko T-Mobile tak robi, panowie rzecznicy mijają się z prawdą. Niedawno szwagier aktywował nowego iPhona, u innego operatora niż T-Mobile i na rachunku miał wykazany zagraniczny SMS.

    Odpowiedz
    • Jaromir Kopp „MacWyznawca”

      Koleszko… fakty! Podaj nazwę operatora! Każdy może sobie napisać: szwagier to, szwagier tamto…
      Apple ostrzega, że mogą być opłaty naliczone, ale żaden poważny operator zwłaszcza mający umowę z Apple takich nie nalicza! T-Mobile są przykrym wyjątkiem, a Ty koleszko (koleżanko?) piszesz bez sensu i bez dowodów, a Przemek podaje FAKTY!

      Odpowiedz
  8. Adam Goriaczew

    Po wgraniu aktualizacji ios 10.2 nie mogłem w żaden sposób aktywować iMessage.Nawet godzinna rozmowa z
    Apple nie pomogła.Sprawdzą i dadzą odpowiedż telefonicznie.Minnęły 2 tygodnie i cisza.Próbowałem aktywować
    po kilka razy dziennie i z Tmobile dostałem rachunek za sms międzynarodowy w kwocie 100 zł.Po rozmowie z
    konsultantem Tmobile kazali napisać reklamacje co zrobiłem i czekam na rezultat.Niczego dobrego się nie spodziewam.Czas oczekiwania do 30 dni.

    Odpowiedz
  9. Adam Goriaczew

    Dzisiaj dostałem wiadomość z T-mobile,że moja reklamacja została pozytywnie załatwiona ku mojemu mocnym
    zdziwieniu.Zaznaczyli ,że następne smsy będą już płatne.

    Odpowiedz
  10. Agnieszka

    Witam, ja mam trochę inny problem związany z dodatkowymi opłatami. Iphona mam od kilku miesięcy i ostatnio byłam w UK. Nie używałam tam danych komórkowych, iMessage/Facetime mam wyłączone, tylko wysłałam kilka smsów i wykonałam jedną rozmowę, pocztę głosową też mam wyłączoną. Po powrocie sprawdziłam listę połączeń aby zobaczyć opłaty roamingowe i ku mojemu zdziwieniu miałam po kilka do kilkunastu dziennie smsów wysłanych na numer specjalny 80013, koszt 0,30zł (czyli jak sms w roamingu). W BOK T-mobile nie byli w stanie mi powiedzieć co to za opłata. Przeszukałam internet i nic nie znalazłam. Może ktoś się z tym spotkał i może wyjaśnić z czego te opłaty. Moja osobista teoria to to, że może się to wiązać z automatycznym wybieraniem różnych operatorów komórkowych w roamingu, ale t tylko domysły. HELP!

    Odpowiedz
  11. Łukasz

    Właśnie odkryłem, że w tym miesiącu smsy aktywacyjne iMessage pobrały ponad 300 zł. IPhone 5S w sieci PLUS. Co ciekawe, inne iPhony nie wysyłają takich smsów – mamy ich w firmie jeszcze 3. „Niespodzianka” kosztowa pojawiła się w zeszłym miesiącu, wtedy opłaty wyniosły niecałe 200 zł.
    Zobaczymy co uda się ustalić w PLUSie.

    Odpowiedz
  12. J.K.

    https://support.apple.com/pl-pl/HT201422
    aktywować imessage można przez wifi lub sieć. dany sms wysyłany jest na serwer i operator może pobierać opłaty za niego, jest powiadomienie przy aktywacji.

    Odpowiedz
    • Łukasz

      Super, pytanie tylko dlaczego nie wychodzi tylko jeden sms aktywacyjny, tylko po kilkadziesiąt dziennie / kilkaset w miesiącu.

      Odpowiedz
      • J.K.

        ponieważ telefon nie dostaje informacji z serwera, dlatego ponownie wysyła informacje o aktywacji. Co w takiej sytuacji zrobić? dołączyłem instrukcje powyżej.

        Odpowiedz
  13. darro

    Masz sporo racji, ale sprawdzenie ustawień to podstawowa czynność tuż po zakupie każdego urządzenia.

    Odpowiedz
  14. dasior10

    Witam zmieniłem operatora z Play na Tmobile po włozeniu karty sim od Tmobile wyskoczył mi komunikat iz moze być pobrana oplata za uzywanie w/w uslug nacisnąłem OK aby to aktywowac Aktywowalem usluge imessage i facetime na iphone 5s po czym sprawdziłem w koncie Tmobile i zobaczyłem iż telefon wyslal SMS miedzynarodowego 0,69pln
    Mam zatem pytanie czy teraz za kazdym razem jak bedę korzystał z Facetime lub wysyłał wiadomosc Imessage bede płacił jakies dodotkowe opłaty?????????czy był to tylko SMS jednorazowy????????
    Mam pełny pakiet rozmow oraz nielimitowany Internet
    Zaznaczam iz aktywowałem dwa rózne numery telefonów na dwoch identycznych Iphonach w tym samym czasie i tylko jeden iphone wyslal takiego SMSa w na obydwóch jest aktywna ta usługa
    Proszę o pomoc

    Odpowiedz
  15. dasior10

    Witam zmieniłem operatora z Play na Tmobile po włozeniu karty sim od
    Tmobile wyskoczył mi komunikat iz moze być pobrana oplata za uzywanie
    w/w uslug nacisnąłem OK aby to aktywowac Aktywowalem usluge imessage i
    facetime na iphone 5s po czym sprawdziłem w koncie Tmobile i zobaczyłem
    iż telefon wyslal SMS miedzynarodowego 0,69pln
    Mam zatem pytanie czy teraz za kazdym razem jak bedę korzystał z Facetime lub
    wysyłał wiadomosc Imessage bede płacił jakies dodatkowe
    opłaty?????????czy był to tylko SMS jednorazowy????????
    Mam pełny pakiet rozmow oraz nielimitowany Internet
    Zaznaczam
    iz aktywowałem dwa rózne numery telefonów na dwoch identycznych
    Iphonach 5s w tym samym czasie i tylko jeden iphone wyslal takiego SMSa w
    na obydwóch jest aktywna ta usługa
    Proszę o pomoc

    Odpowiedz
  16. Joanna

    Plus też pobiera tę opłatę w wysokości 0,50 zł a Panie na infolinii nie mają najmniejszego pojęcia co się dzieje.

    Odpowiedz
  17. Marek

    A ja moi kochani już drugi miesiąc dostaję faktury z obciążeniem za ten numer. wprawdzie nie jest to dużo bo 2 lub 3 PLN ale ciągle się pojawia ten numer nie mam go w historii mam wyłączone/ nieskonfigurowane w iPHONE 7 imessage i facetime a ciągle połączenia się pojawiają. Mam kartę w PLUSIE. Pójdę do nich w tym tygodniu z reklamacja zobaczę co powiedzą.

    Odpowiedz
  18. Allesa

    W plusie naliczają mi za te widno-smsy do Anglii kasę już drugi rok. Pozytywnie rozpatrzyli pierwsza reklamacje i dalej nabijają kasę w kolejnych fakturach. Przestałam im płacić za te smsy i teraz windykacja. Co robić?

    Odpowiedz
  19. Adrian K.

    Mój iPhone wysłał w ciągu 4 dni prawie 200 SMSow do UK bez mojej wiedzy. TMobile za każdy SMS policzył mi 0,69 PLN – Apple twierdzi ze błąd po stronie operatora bo nie przekraczałem ani granice ani nie wyjmowałam kartę SIM, wiec byłem „wyrzucony” z sieci i znowu zalogowany. Przy każdym razie iPhone musiał się na nowo zarejestrować. T-Mobile twierdzi ze wszystko poszło poprawnie i nie rozróżniają w jakiś sposób SMS jest wysłany. Ciekawe ze to akurat na ostatni rachunek zostało naliczone bo zmieniam operatora i przenoszę numer. Napisałem skargę do ECK zobaczę czy my jakoś mogą pomoc.

    Odpowiedz
  20. ALEXCDN

    Witam zmieniłem operatora z Play na T-mobile i to był błąd, duży błąd. Nie chodzi mi tylko o koszt SMS’a aktywacyjnego do iMessage/FaceTime o czym mnie nie poinformowano (ja informowałem T-mobile iż cała moja rodzina korzysta z iphone i pytałem od dodatkowe koszty) – wyłączyłem te usługi, ale od momentu przejścia nie mogę odbierać i wysyłać MMS gdy włączone mama WiFi. Odpowiedź od T-mobile :
    „Problem z oprogramowaniem w iPhone, do czasu rozwiązania problemu przez Apple zaleca się wyłączenie WiFi i LTE w telefonie……..”. Czy może spotkaliście się z czymś podobnym? Będąc w PLAY nie miałem takich problemów.

    Odpowiedz
  21. Alan

    Rozważam usługę tandem między iPhone a Galaxy. Czy przełączenie się między telefonami nadal nalicza opłaty aktywacji i czy w takiej konfiguracji one wystąpią?

    Odpowiedz
  22. Maja

    To ja tylko dodam, że zgłosiłam sprawę do UOKiKu i czekam na ich opinię. Wszystko spoko tylko jakim cudem jesteśmy naliczani za aktywację, która nie odkłada się w wiadomościach i, która jest utajona, ponieważ mimo wszystko nie mamy informacji ile razy i kiedy zostaje zrealizowana. Paranoja.

    Odpowiedz
  23. niach

    Maja odezwij się ja też mam ten problem. Na razie naliczyli 69 gr.. niach18@op.pl

    Odpowiedz
  24. Iza

    Mają jak będziesz miała odpowiedź napisz tutaj. Jak zadzwoniłam i powiedziałam, że na męża nr jest taki problem (on ma iphone) i nie ma na liście Sms-ów to mi powiedziała, że nie chce nic sugerować ale wiadomości można usunąć. Kazała dodać nr do kontaktów i go zablokować, zobaczymy czy to coś da.

    Odpowiedz
  25. Kasia

    Mam identyczny problem. Po telefonie do TM i próbie wyjaśnienia otrzymałam niezwykle lakoniczną i właściwie bezsensowną odpowiedź: ma pani iPhona? to Apple pani nalicza.
    Dodam, że z iPhonem jestem w TM od paru lat i zdarzyło się to pierwszy raz (wcześniej różne inne dziwne rzeczy się działy;).
    W historii wysłanych wiadomości nie ma śladu po numerze +447786205094, a jednak na rachunku szczegółowym jest. Nie wyrażałam zgody, nie podpisywałam żadnego aneksu ani nawet nie dostałam informacji, o tym, że taka opłata zostanie mi naliczona. Zgadzam się, że należy to wyjaśnić!!!

    Odpowiedz
  26. Andrzej

    Niestety mam ten sam problem i to nie w sieci T-Mobile. Od kilku dni mam iPhone w sieci PLUS i sytuacja jest identyczna – naliczenie 0.50 zł za SMS na ten numer aktywacyjny w UK. Przekonałem się o tym dziś, po wejściu na swoje konto w PLUS. Jak narazie tylko 2 SMS, ale jak czytam, to może iść w dziesiątki i setki SMS-sów. Tak więc nie tylko T-Mobile jest w tym względzie nie w porządku.

    Odpowiedz
  27. Walentynka

    Problem jest nie tylko w TM, Plus też nalicza 🙁 ale przynajmniej jak uruchamiasz FT/iM jest informacja, że mogą być naliczone koszta.

    Odpowiedz
  28. KrzysztOf

    Witam. Ja jestem w Plusie i mam ten sam problem naliczania SMS do UK numer jest tylko na rachunku szczegółowym. Otrzymuje 1-2 SMS y miesiecznie po 0.62 brutto . Z pisalem numer do kontaktów i w ustawieniach wiadomosci dalem na blokowanie.zobacze czy cos to da.

    Odpowiedz
  29. Kinga

    Mam Iphone’a w sieci T-Mobile od czerwca, wcześniej miałam telefon marki Sony, również w tej sieci. I do tej pory nie było żadnych problemów z abonamentem- co miesiąc rachunek 99,95 zł zgodnie z umową. Natomiast w lipcu, po miesiącu używania Iphone’a nagle otrzymałam rachunek na 103zł. Trochę mnie to zdziwiło bo nie wysyłałam żadnych smsów międzynarodowych ale nie drążyłam tematu, to tylko 3 złote, pomyślałam że może przypadkiem coś „kliknęłam” i szybko zapomniałam o sprawie. Niestety w sierpniu rachunek wyniósł już ponad 116 złotych. Na rachunku szczegółowym widnieje zagraniczny numer, który postanowiłam sprawdzic w Internecie… No i wszystko jasne. Widzę że mnóstwo osób ma ten sam problem.

    Odpowiedz
  30. gacek

    Maja, interesuje mnie stanowisko UOKiK. Proszę o opublikowanie. Mam ten sam problem z sms.

    Odpowiedz
  31. JZ

    Niestety nie tylko T-MOBILE, znalazłam dziś takie naliczenie w PLUSIE, nr tel.447786205094, obciążenie 17.11.2018

    Odpowiedz
  32. paput

    wlasnie telefon samoczynnie wysłał 35 sms kazdy po 69 groszy witamy w t-mobile i apple.POMOCY

    Odpowiedz
  33. Wojtek

    Plus także nalicza opłaty za wysyłanie wiadomości na numer 447786205094 (w 2018r.)

    Odpowiedz
  34. M,

    A2mobile nalicza, a telefon wysyła SMSa, po każdym wł/wy

    Odpowiedz
  35. Krzysztof

    Przeniosłem numer do innej sieci. Od razu po włożeniu nowej karty SIM iPhone zaczął wysyłać zagraniczne sms-y na jeden numer. Po 70 groszy każdy. Wysłanie tego sms-a inicjowało kliknięcie OK pod informacją, że operator może pobrać opłatę za wiadomość konfiguracyjną. Operator poinformował mnie, że w zasadzie opłata powinna być jednorazowa (jeden sms)…, co z tego – mój iPhone ciągle żądał konfiguracji usług iMessage i Face Time. W internecie nie znalazłem rozwiązania tego problemu. W moim przypadku rozwiązanie było banalnie proste. Urządzenie po wymianie karty „pamięta” wszystkie poprzednie ustawienia, nawet po uaktualnieniu oprogramowania. Wystarczyło ponowne uruchomienie („restart”, „twardy reset”). Pojawił się ww. komunikat. Zaryzykowałem kolejne 70 groszy 😉 … i był to ostatni wydatek który doświadczyłem w tym temacie. W 10 sekund konfiguracja dla IMessage i FaceTime została zainstalowana.

    Odpowiedz
  36. Anna

    Mam to samo, przenosiłam nr z TMobile do Plusa, musiałam przekonfigurowac iPhona, nie miałam pojęcia, ze łącznie Plus naliczy mi 6zl. Mam nadzieje, ze już więcej nie

    Odpowiedz
  37. Bartek

    Niestety Virgin Mobile także nalicza te „międzynarodowe” koszta.
    Wicie może czy można w Apple (u operatora ponoć nie) zareklamować te ukryte naliczenia???

    Odpowiedz
  38. Seba

    Nadal koszty… plus 20190802

    Odpowiedz
  39. Adam

    Czy ktoś wie czy to kwestia jakiegoś błędu z logowaniem do apple it czy cis innego, co powoduje, że iPhone wysyła te SMS-y aktywujące po kilka razy dziennie? Dodam, że nie jest to związane u mnie z wyciąganiem karty sim lub zerowaniem telefonu. Dodatkowo, SMS-y wysyłane są kiedy nie włączam i wyłączam opcję imessage.

    Odpowiedz
  40. Darek

    Rok temu miałem przyjemność korzystania z iphone. na szczęście krótko. po rezygnacji/zmianie telefonu przyszedł rachunek. SMS był wysyłany codziennie. Opłaty mi doliczono w Virgin Mobile. Nigdy więcej Iphona.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mój Mac Magazyn

Zapisz się

i otrzymuj darmowy magazyn

Witaj w gronie czytelników. Dziękujemy!