Kategorie Archiwum

Apple zainwestuje w chiński „przemysł motoryzacyjny”?

To się dzieje naprawdę. Apple zainwestuje w chiński „przemysł motoryzacyjny” 1 miliard dolarów. Dałem przemysł w cudzysłów, gdyż jest to pewnego rodzaju nadużycie z mojej strony. Zresztą nie tylko z mojej strony, światowe portale technologiczne też popuściły wodze fantazji w tej kwestii. Tym razem radziłbym spoglądać na sprawę chłodnym okiem.

9to5mac.com

Informację jako jeden z pierwszych podał 9to5Mac za CNBC-Routers i zaczęło się ogólne szaleństwo. Samochód od Apple wkrótce w chinach, autonomiczne taxi lada chwila na ulicach chińskich miast i inne takie tam…

Przepraszam wszystkich zniecierpliwionych oczekiwaniem na auto z jabłkiem na masce, ale to będzie zwykłe narzędzie reklamy w rękach Apple. Kupiona usługa, tak USŁUGA to jedynie silna konkurencja dla usług typu UBER. Wiecie co to UBER prawda? Retorycznie pytam – nawet Ja wiem, chociaż taksówką jechałem ostatni raz 23 lata temu.

www.cnbc.com reuters-america

Zatem, ta USŁUGA da Apple do ręki narzędzie mobilnej reklamy na terenie chin. Jak wiemy Apple marzy o zdobyciu tego potężnego i nienasyconego rynku

Jak się można domyślać reklama w tak popularnej usłudze (DIDI ma siedemdziesiąt kilka procent rynku transportowego-Taxi za wielkim murem) daje bardzo duże szanse na zapoznanie klienta z logo  oraz konkretną ofertą urządzeń na tamtejszym rynku. Jak się już domyślacie klienci tej sieci korzystają namiętnie z aplikacji mobilnych więc automatycznie są na celowniku Apple jako potencjalni klienci.

Czyli jak to mówią – reklama dźwignią handlu

W powyższej sprawie miesza dość mocno wątek niemiecki Car. Że niby tajne laboratorium, że niby model wypożyczalni samochodów. Czy uważacie, że „zgniły kapitalizm” jest już gotowy na ruch miejski na bazie wypożyczalni? Tak, to świetne rozwiązanie dla turystów, ale mieszkańcy miast tak na stałe? A jak zrealizować codzienne dojazdy do pracy w godzinach szczytu? Nie. Nie widzę tego w żaden sposób. Owszem pojawią się wypożyczalnie Car, ale jako opcja. Będą też całe przedsiębiorstwa taksówkowe na bazie tych samochodów, ale model posiadania własnego autka pozostanie jako podstawowy.

Jednym zdaniem miliard $ w chinach to: Żaden zalążek przemysłu motoryzacyjnego, to będzie narzędzie reklamy.

Kolorowych snów życzę marzącym o aucie od Apple. Jeszcze sobie troszkę poczekacie, znaczy poczekamy, bo ja też o nim marzę 😉

Adam (Lokin) Milk

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.