Kontrowersyjny (dla oferujących treści w internecie za darmo np. większości blogerów w tym mnie) temat blokowania reklam w iOS wrócił wraz z wypuszczeniem przez Mozillę swojego „Add–blockera” pod nazwą Firefox–Focus.
Blokowanie „reklam śledzących”
Użytkownicy iOS 9 mający 64-bitowe procesory w swoich iUrządzeniach, mogą instalować aplikacje, które będą filtrować zawartość stron wyświetlanych przez mobilne Safari. Jest już spora ilość takich programów w App Store, ale Focus wyróżnia się „pewną” marką i tym, że jest darmowy. Potrafi on filtrować te same rodzaje treści co jego odpowiednik na Firefox Private Browsing z trybem „Tracking Protection” na Windows, Mac, Linuxie i Androidzie.
Strona przed i po zablokowaniu ładowania fontów.
Nie ma on trybu blokowania wszystkich reklam. Blokuje systemy reklamowe, które „śledzą” użytkownika, czyli zdecydowaną większość. Dodatkowo można zablokować systemy do analizy zachowań użytkowników (np. Google Analytics) czy systemy portali społecznościowych śledzące nasze zachowania. Osobno można zablokować pobieranie fontów, co w niektórych przypadkach może znacznie przyśpieszyć ładowanie storn i zmniejszyć ilość transmitowanych danych.
Firefox–Focus w App Store
Wypatrzone na: Macword.com
0 komentarzy