Kategorie Archiwum

Łatwiejsze raportowanie problematycznych zakupów w iTunes

To w jaki sposób wysyłałem raporty o problemach z iTunes było delikatnie mówiąc – „nie Makowe”. Przy próbie zwrotu kosztów zakupu witał mnie ekran z formularzem do którego miałem wpisać informacje związane z problemem. Mało przyjemne miejsce. Toporne.

Dość mocno się zdziwiłem, gdy po otrzymaniu rachunku z ostatnich zakupów w iTunes zobaczyłem obciążenie konta za album, który już wcześniej nabyłem. Moje zdziwienie było o wiele większe, gdy kliknąłem link „Report a Problem”. Zamiast powyższego ekranu zobaczyłem odmienioną stronę raportowania błędów. Znacznie bardziej przyjemną dla oka. Barziej intuicyjną.

Na liście widzimy wszystkie zakupione produkty. Mamy podgląd albumu, informację o cenie i dacie nabycia. Istnieje również możliwość filtrowania zakupów – Muzyka, Filmy. Programy telewizyjne, Aplikacje i Książki. Po prawej stronie widnieje przycisk Raportowania Problemu. Jego kliknięcie wywołuje menu skąd wybieramy jakiego problemu dotyczy sprawa i pole w którym opisujemy zaistniałą sytuację.

I na koniec czas reakcji wsparcia. Informację o zwrocie kosztów dostałem natychmiast. Nie mam pojęcia jak to jest weryfikowane ale po złożeniu raportu o błędnym obciążeniu otrzymałem taki komunikat potwierdzony wiadomością e-mail.

To w jaki sposób Apple podchodzi do zwrotów kosztów omyłkowych zakupów jest godne naśladowania. Cieszę się, że ten styl został przeniesiony również zaszczepiony na naszym podwórku. Gdybyście chcieli się przekonać jak łatwo można zgłosić problemy w sklepie iTunes odsyłam pod poniższy adres.

Raportowanie kłopotów w iTunes – https://reportaproblem.apple.com

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.