Od maja Adobe przeniosło swoje aplikacje do chmury – Creative Cloud. Firma zabiega, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości wśród użytkowników jakie pojawiają się z tą decyzją. Cyfrowa Chmura od Adobe zmienia się bardzo dynamicznie oferując coraz to nowsze funkcje. Dziś już wybrane osoby mogą sprawdzić jak działa synchronizacja dokumentów oraz czcionek.
W przestrzeni 20GB jaką otrzymujemy jako członkowie Creative Cloud możemy zapisywać pliki i w łatwy sposób mieć do nich dostęp z każdego komputera podłączonego do internetu. Proces synchronizacji jest automatyczny a wszystkie informacje o procesie kopiowania danych są dostępne wprost z aplikacji o tej samej nazwie co usługa Adobe – Creative Cloud.
Kolejną nowością jest dostęp do ogromnych zasobów czcionek, które z internetowej bazy jednym kliknięciem zainstalujemy na naszym komputerze i będziemy mogli użyć w projektach.
Na stronie Typekit mamy możliwość przeglądania czcionek pod kątem różnych preferencji, które pozwolą nam z naprawdę pokaźnej grypy wybrać najlepiej pasujące do naszej pracy. Jeśli już zdecydujemy się z jakich krojów pisma chcemy korzystać wystarczy jedno kliknięcie by pojawiły się one na naszym komputerze.
W chwili obecnej dostęp do unkcji synchronizacji plików i czcionek ma ograniczona liczba osób. Możesz jednak zapisać się na listę „osób niecierpliwych” – https://creative.adobe.com/earlyaccess. W takim przypadku Adobe weźmie cię pod uwagę podczas systematycznego rozsyłania zaproszeń do tych funkcji Creative Cloud.
Miłego korzystania z nowych funkcji życzę 😉
0 komentarzy