Już mówię na początku. Jeśli zapędzę się w ekscytacji nad tą produkcją proszę mnie zganić w komentarzach. To co dziś przedstawili panowie z Guided Ways pozostawia w tyle wszystko co do tej pory widziałem w AppStore i ma służyć do zarządzania moim czasem, którego ciągle brakuje. To czym jest nowy Menedżer zadań 2Do oddaje po stokroć jego złota ikona. To prawdziwy skarb, który jeśli go nie macie, to musicie go zdobyć
Prosty w użyciu, szybki i co najważniejsze czytelny i wręcz idealnie stworzony do pracy na iPhonie. Czy już jestem w uniesieniu programowym na temat tej pozycji. Ojjjj TAK!
Jeśli znacie program Groups tej samej firmy, to poczujecie się jak w domu. Po lewej stronie zakładki przedstawiające kalendarze, po prawej lista zadań. Na dole mamy dostęp do tworzenia nowego zadania, listy czynności do zrobienia, tych które już wykonaliśmy oraz przycisku synchronizacji. Ostatnia ikona reprezentuje ustawienia programu z naprawdę bogatym zapleczem opcji.
Praktycznie wszystkie informacje o czynności mamy wyświetlone na głównej liście. Jeśli dodamy do notatki odnośnik, przy wpisie pojawi się spinacz. Mamy również komunikat o tym, czy ustawiony jest alarm, priorytet oraz do jakiego kalendarza przypisane jest zadanie. Bez problemu możemy również przenieść zadania pomiędzy kalendarzami. Wystarczy przytrzymać palec na wpisie i przeciągnąć go na wybrane miejsce. Ciekawie jest również rozwiązane oznaczenie zadania za zrobione. Wystarczy przesunąć palec w poprzek, tak jakbyśmy skreślali je z listy. Przytrzymanie wpisu spowoduje również pojawienie się menu z którego będziemy mogli skopiować czy skasować wpis lub wysłać go e-mailem.
Tworzymy wpisy
Wystarczy przytrzymać palcem odpowiednią zakładkę kalendarza aby otworzyło się okno tworzenia nowego wpisu. Okno zbudowane tak, aby dostęp do wszystkich funkcji był natychmiastowy. Ustalenie priorytetu, sposobu powiadomienia czy opis to zaledwie jedno pacnięcie w ekran.
Push, Alarm i inne
Dzięki 2Do o niczym niezapomnienie. Program umożliwia ustalenie powiadomień o zdarzeniach w formie wyskakującej informacji Push, sygnału dźwiękowego lub wyśle nam e-mail. Jeśli chcemy, aby zadanie było powtarzane, należy w sekcji Alarm, ustalić kilka powiadomień dla jednego zadania. Działa to świetnie i muszę przyznać, że doceniam funkcję Push.
Synchronizacja
Dla mnie programy na iPhone to możliwość zabrania ze sobą tego, co dzieje się na stacjonarnym komputerze. A menedżery zadań, które nie dają sposobności synchronizacji zadań pomiędzy iPhonem a komputerem są dla mnie spalone. 2Do przynosi swoje rozwiązanie, które na Mac OS X rezyduje na belce systemowej i nosi nazwę ToDo Sync Helper. Malutki program, dzięki któremu wszystkie nasze wpisy pojawią się również w systemowym kalendarzu iCal. Wszystko odbywa się po bezprzewodowej sieci Wi-Fi. Aplikacja jest oczywiście darmowa co jest ogromnym atutem 2Do. Synchronizowanie zadań może odbywać się zarówno wydaną komendą z komputera jak i iPhone.
WOW!!!…
to chyba w pełni oddaje to co znalazłem w 2Do. Doskonały, śliczny, prosty w obsłudze. Kupiłem wersję Things dla iPhone, ale ze smutkiem muszę się z nią pożegnać. Ta aplikacja ma w sobie taką przejrzystość, której mi iPhonowej wersji Things brakuje. Jestem całkowicie zauroczony tym, jak wygląda nowy produkt GuidedWays. Jeśli miałbym wydać ocenę śmiało postawię 9. Dlaczego nie 10? Bo co bym musiał napisać przy wydaniu 2Do 2? Wolę zostawić sobie margines, o który będę mógł zahaczyć w przyszłej ocenie. Rewelacja! Bez żadnych skrupułów i z ogromną przyjemnością program ląduje na liście Mój Mac Poleca
Ważna informacja. Obecnie program kosztuje TYLKO 2,99Euro. Z rozmowy przeprowadzonej z autorami wiem, że za kilka dni jego cena wzrośnie do 4,99Euro. Ale i za te pieniądze, bez wahania kupiłbym ten produkt. Sprawdźcie i oceńcie sami. Ja już nie mam sił aby obsypywać go superlatywami.
Witryna programy 2Do – http://2doapp.com/
Odnośnik do 2Do w oTunes – KLIKNIJ
Cena – 4,99Euro (teraz 2,99Euro)
Szczerze? Jak dla mnie przeładowany interfejs, Things jest poza konkurencją. Ale co kto lubi.
No kruca. Przekonales mnie 🙂
@byte przeładowany? Może za bardzo chciałem pokazać wszystko co dzieje się na ekranie. A czy teraz nei wygląda lepiej. Wystarczy touchnąć lewy róg ekranu i proszę – http://img.skitch.com/20091017-x72msxdc7f54ea4537yhpnhujq.bmp
@ish napisz czy to tylko moje wrażenia, czy masz to samo, że program kopie konkurencję.
Po Twojej recenzji kupilem od razu. Mam nadzieje, ze to sa dorze wydane 3€. A tak powaznie to widze, ze jest synchronizacja z iCal i Push wiec to czego mi potrzeba. Inne programy oferuja duzo, ale co z tego skoro nie mozna ich z niczym na maku zsynchronizowac. <Przynajmniej wiekszosc z nich) Swietny narzedziem jak dla mnie jest rowniz ShoveBox i jak ktos uzywa na maku to powinien go miec rowniez na iPhonie. Synchronizacja via WiFi po otwarciu programu. No, ale nie o tym tu mowa. Nie wiem co bym bez takich serwisuw jak np. Twoj Przemek zrobil gdyz nie znosze przegladac iTunes. Nigdy nie wiem na czym sietam skupic. Dzieki za recenzje i zabieram sie za test 2Do.
Sorry za błąd, ale przestawia mi się ciągle język w ustawieniach od czasu wrzucenia parcha od grzegora w sprawie problemów z PSE. Ale byka walnąłem. Sorki.
Groups tej firmy to jedna z lepiej zaprojektowanych i wykonanych aplikacji na iPhone. A teraz powiadasz ToDosy? Biorę w ciemno – ci kolesie wiedzą jak pisać soft dla tego urządzenia.
@Byte
Akurat ci faceci potrafią doskonale zorganizować interfejs i znają się na rzeczy. Biorę apka jak nic 🙂
@pemmax
Dzięki za info!
Nie żałuje ani centa.Synchronizacja + prostota + piękny wygląd = ZADOWOLENIE! Za takie programy place z przyjemnością.
… bardzo mi się podoba opis „Goście przybędą”… 🙂
@MACiek tak na prawdę to przybędzie wkrótce jedna pani na świat 😉 A chciałem przetestować czy w Pushu nie ma błędów z polskimi znakami. Jak widać nie ma i aplikacja podoba mi się coraz bardziej.
DO wszystkich ktorzy kupili te aplikacje. Ja zauwazylem u siebie, ze program ktory trzeba doinstalowac aby moc synchronizowac aplikacje z makiem nie dziala calkiem porawnie. Czy ktos u siebie tez to zauwazyl?
Po najechaniu na ikonke w pasku u gory system zamraza sie na chwile. Nigdy wczesniej tego nie mialem wiec od razu urpezdzam pytanie, ze to moze cos innego. Nie moge nic zrobic okolo 30 sekund a pozniej wszystko dziala normalnie. Synchronizacja automatyczna iphona z kompuerem dziala calkiem sprawnie. Tylko czasem gdy probuje otworzyc te ikonke to mam ten problem. Jesli ktos ma to samo to prosze o info a najlepiej o kontakt do developerow gdyz ja wlasnie z nimi koresponduje a moj angielski pozostawia wiele do zyczenia. Prosze o informacje jak to dziala u was.
Z gory dziekuje.
Remik
p.s.przepraszam, ze bez polskich liter ale mam niemiecka klawiature i za bardzo czasu aby pisac z ogonkami. Sorki
@autor No niestety, nawet po obejrzeniu zrzutu w całości jakoś mnie to nie zachwyca. Acz życzę zadowolenia z zakupu.
Rozumiem Przemek, ze jestes zajety, ale moglbys chociaz dac znac jak u Ciebie si erogram sprawuje (chodzi mi o ten w pasku u gory) bo za GTwoja namowa go wlasciwie kupilem. Nie pisze tego po to aby sie zalic, bo z samego programu jestem bardzo zadowolony, ale brak reakcji na wpis o wlasciwie powaznym bledzie ktory zamraza mi system wypadalo by zareagowac.
Pozdrawiam.
@Remik u mnie wszystko śmiga bez problemu. Molestuję tą aplikację na wsyzstkie sposoby. Żadnych zwieszek. Uruchom sobie Monitor aktywności w Mac OS X i zobacz co pożera pamięć systemu i czy inna aplikacja rezydująca na belce nie psuje całej zabawy.
Dopiero ostatnią noc spałem całą. Poprzedni od piątku do niedzieli nie zmrużyłem oka. W skrzynce tona nieodpisanych wiadomości. Segreguję jak mogę. Idę spać 😉
Witam. Rozumiem Cie. W kazdym razie na 100% to jest helper do 2Do bo gdy nacine go lug wlaczam iphona i mam synchronizowac to wszystko zamarza. Nic w Activity Monitor nie dzieje si ezlego co juz studiowalem od soboty. Po wylaczeniu tego jest OK, gdy nagle wlacze go ponownie, problem wraca. Wszystkie inne rzeczy (a nie mam ich duzo) sa juz sprawdzone w dzialaniu od dluzszego czasu. Pisalem juz do developerow i napisali, ze zbadaja problem, bo oni nic nie widza. Strasznie wkurzajace to jest zwlaszcza, ze system zamarza a nie np program sie zamyka. Mam nowego MB Pro i tam problemu nie ma, ale moja glowna maszyna to iMac i to z nim synchronizuje wszystko wiec mam nadzieje, ze to zacznie wkoncu dzialac.
P.S. Milch snow
Mówisz, że na MBP działa prawidłowo, a na iMacu są problemy? Dziwne. Porównaj jakie oprogramowanie masz zainstalowane na tych dwóch maszynach. Odinstaluj to czego nie ma na MPB z iMaca. Spróbój też usunąć parowanie iPhonea i zrób je ponownie. Jeśli są te samem systemy na laptopie i komputerze stacjonarnym to na prawdę dziwna sytuacja.
Problem w tym, ze identyczne. Mój MBPro to właściwie kopia iMaca.
p.s. usunąłem na iMacu i sparowałem ponownie i dalej to samo. Problem jest naprawdę dziwny.
Zobaczymy jak wydadzą Update.
Pozdrawiam
…
miło sie czyta
ale czy jest ten program też pod Windows…
upss
wiem tu sie tego słowa nie wymawia
:))
@mos nie, nie boimy się użyć TEGO słowa. Zerknij tutaj http://www.orionbelt.com/productMac.php Program synchronizuje się z iPhonem i działa na MACa i Windows (ooOOO sick!!! powiedziałem TO ;-)).
Mój poniższy wpis adresowany jest do osób, które na serio chcą wcielać filozofię GTD w życie w pełnym zakresie (a nie tylko do zarządzania przysłowiową listą zakupów). Po drugie do tych, którzy pokochali aplikację Things dla Maka i dla iPhone i uważali ją za ideał. I po trzecie – do osób, których stać na miesięczny abonament w wysokości 7 euro (brrrr) za rozwiązanie, które bije Things na głowę pod wieloma względami (a mówię to jako osoba, która w Things była zakochana praktycznie).
Byłem zapalonym i zachwyconym użytkownikiem Things (na maka i na iPhone) do zarządzania listą rzeczy do zrobienia, projektami, kalendarzem. Przyglądałem się również THL. W Things brakowało mi wersji na windows, denerwowały kłopoty z synchronizacją, prócz tego miałem rozterki podobne do autora.
Ale od września 2009 bodajże pojawiło się rozwiązanie idealne. Coś, przy czym Things (desktopowy na maka) wydaje się kulawą niedoróbką aplikacji. Dziwię się, jak mogłem uważać ten program za świetny 🙂 Pewnie taki faktycznie był w swoim czasie, ale teraz poszedł do kosza. Chodzi mi o Nozbe! To jest aplikacja webowa typu RIA czyli obsługiwana tak wygodnie jak desktopowa. Design aplikacji, łatwość obsługi, przejrzystość – Things niestety się chowa. Autorzy Nozbe stale udoskonalają swój produkt i dlatego podejrzewam teraz jest tak świetny. Aplikacja webowa sprawnie i wygodnie działa i na maku i na windows i na linuksie we wszystkich praktycznie przeglądarkach. Do tego całkiem niezły klient na iPhone jest (praca offline). Z synchronizacją zero problemów bo dane leżą na serwerze Nozbe. Do tego prawdziwe mnóóóóstwo funkcji, które powalają na kolana. Wpisywanie nowych zadań jest błyskawiczne (Things się chowa, a myślałem, że jest wygodne i szybkie). Nowe taski można dodawać też wysyłając maila na swój adres nozbiowy. Świetna funkcja! Integracja z notatkami Evernote. Klient w postaci gadżetu Mac Leopard (pod klawiszem F4). Głosowe wprowadzanie notatek za pomocą serwisu JOTT (nie wiem czy j. polski rozpoznaje). I wiele innych funkcji, które mnie powaliły na kolana. To trochę tak, jakby ktoś wziął najlepsze doświadczenia z Things! i zrobił rzecz dwa razy lepszą, wygodniejszą i użyteczną. Przesiadka z Things jest bezbolesna, bo aplikację Nozbe obsługuje się łatwiej, wszystko to co było w Things jest w Nozbe plus sporo więcej. Różnice są może w nazewnictwie – Nozbe ściśle trzyma się filozofii GTD, w Things trochę od tego odeszli. W każdym razie – polecam każdemu, kto kocha Things ale doskwiera mu brak klienta na Windows oraz kłopoty z synchronizacją.
Acha, nie byłbym uczciwy gdybym nie napisał o największej wadzie Nozbe. Cena… Płaci się miesięczny abonament, który wynosi w najniższej wersji 7 Euro. To kosmiczna kwota odrzucająca wielu ludzi. Może dla rodaków autorzy Nozbe dadzą kiedyś upust i abonament 7 złotych a nie euro? Miałem wielkie wątpliwości czy warto zapłacić tyle. Jednak po trzech dniach testów pozbyłem się wątpliwości. Wieloletnie poszukiwania narzędzia do zarządzania listami todo, notatkami i kalendarzem zakończyły się sukcesem. Używałem różnych cudów, od Outlooka, różnych kalendarzy, googlowych wynalazków itp. Potem jak pojawił się iphone to wiedziałem, że program musi mieć klienta na iPhone. Potem przesiadłem się na maka i poznałem Things. Myślałem, że znalazłem rozwiązanie idealne. Teraz wiem, że takim ideałem jest Nozbe. Podejrzewam niestety, że twórcy Things nigdy nie dogonią Nozbe przy swoim powolnym tempie ulepszania programu. Niby, że pracują nad każdą funkcją długo żeby była ergonomiczna i świetna. Niestety – Nozbe jest znacznie bardziej dopracowane, łatwiejsze i wygodniejsze, a mimo to dają radę ulepszać produkt bardzo szybko. Może to nasz narodowy spryt sprawia że Nozbe jest takim cudem a autorom Things już osiadło na laurach? W każdym razie – jeżeli dla kogoś Things jest świetne to będzie zachwycony Nozbe. Jeżeli przełknie wysoką cenę, to nie będzie musiał szukać innego narzędzia do GTD. Polecam!
Dzięki za komentarz. Nozbe powiadasz… zobaczymy 😉
Wszystko bardzo pięknie, ale 9,95$ za miesiąc użytkowania…??? Ule uwaga za jedyne 90$ mamcie promocje roczną ;] Plus oczywiście 2,99$ za aplikacje na iphone’a 😉 ekhm… oceńcie sami czy warto…
Wow. Ale komentarz! Wielkie dzieki za taki opis! Wersja Polska niedługo wraz z cena bardziej polska. W tym tygodniu znowu 2 fajne sprawy w Nozbe oglaszamy 🙂
Wygląda ciekawie, ale mi odpowiada jednak To Do firmy Five Components. Kirzystam z niego od 5 lat.