Kategorie Archiwum

Co się dzieje… ;-(

To co się dzieje z moim dostępem do sieci to prawdziwa farsa i przekroczyło całkowicie moje najgorsze przypuszczenia. Wam jestem natomiast winien wyjaśnienia co tu się do diabła dzieje. Ostrzegam, tekst jest cholernie nudny, a ja wkurzony.

TPSA mnie nie lubi

Historia jak to często bywa zaczyna się patrząc na rachunek TPSA. O końcu mojej umowy z Neostradą dowiedziałem się po kwocie jaką musiałem zapłacić za internet. Szkoda, że nikt mnie nie poinformował o tym fakcie i słono musiałem zapłacić za przeglądanie sieci w ostatnim miesiącu. Zamiast dostrzec, że już ta sytuacja powinna wyostrzyć moje zmysły w podejściu narodowego operatora do klienta, wymówiłem Telekomunikacji Polskiej umowę. Cała sprawa miała się zakończyć 1 września. Miałem nadzieję na lepszą ofertę, ale widząc, że niewiele się zmienia, 1,5 tygodnia przed tą datą pobiegłem z pismem o anulowaniu wymówienia. Troszkę kombinuję? Pan przy okrągłym stoliku stwierdził, że już za późno. Zadałem sobie pytanie, jak to „za późno”, przecież jeszcze mamy półtora tygodnia, a klient nasz pan. Chce oddać wam moje pieniądze tylko nie wyłączajcie mi sieci. Miałem czekać do końca okresu rozliczeniowego i ponownie podpisać umowę. Po 1 września co 2 dni wypełniałem formularz zamówienia Neostrady, jednak wciąż otrzymywałem odpowiedź:

Szanowni Państwo,Informujemy, że zamówienie na świadczenie usługi Neostrada TP złożoneprzez stronę internetową w chwili obecnej nie może zostaćzrealizowane z powodu procesowanej rezygnacji z poprzedniej usługiNeostrada TP.Dodatkowe informacje uzyskają Państwo na stronie www.tp.pl oraz podnumerem błękitnej linii tp 9393. Połączenie jest bezpłatne z sieci TP

Po tygodniu zadzwoniłem wreszcie na 9393. Zdziwiona pani poinformowała mnie, że jest problem z zamknięciem mojego zlecenia o wyłączeniu Neostrady. Zapisaliśmy numer zgłoszenia i czekam. Dzwonię kolejny raz i okazuje się, że problem jest nie do rozwiązania do końca tygodnia. Jednak dostałem zapewnienie, że od 16 września wszystko będzie super. Z niecierpliwością i wyczekiwaniem na dostęp do sieci dzwonię na Błękitną Linię i…. SZOK. Mogę złożyć zamówienie na internet dopiero 16 LISTOPADA. Ludzie, to jakiś dowcip i to mało śmieszny. Pan w słuchawce jednak mnie uspokoił i stwierdził, że jeśli mi nie pasuje to mogę zmienić operatora. Milo z jego strony za radę. ciśnienie mi skoczyło i już byłem w oddziale Netii.

Z Netią nie jest lepiej

Wszystkie dokumenty wypełniliśmy błyskawicznie. Miła obsługa, śmiechy i dowcipy. Spokojnie wróciłem do domu i czekam, aż upłynie 7 dni roboczych, po których miałem zadzwonić na 0801802803. Dotrwałem do tego dnia i dzwonię. Miła Pani w słuchawce prosi o dane umowy i…. NIE MA! Umowa jeszcze nie dotarła. Poproszono mnie, abym zadzwonił za kolejne 4 dni. Lekko zaniepokojony całym stanem prac nad siecią dzwonię i NIE MA! Pani albo była zdziwiona podobnie jak ja albo udawała. Poproszono mnie abym skontaktował się z biurem w miejscowości gdzie całą sprawę załatwiałem. Dzwonię. Pan mówi, że papiery dawno wyszły ale jeszcze skontaktuje się ze mną w tym tygodniu. Niestety, nie zadzwonił, a Netia wciąż nie ma mojej umowy. Znów dzwonię do Netii i proszę o nową umowę. Pan przyjmuje wszystkie dane i zapowiada, że kurier w piątek dostarczy nowe papiery. Zgadnijcie co się stało…. NIC.

Nie ma sieci. Nie odpowiadam na maile. Nie wiem nic co się dzieje w Makowym światku. Po prostu zniknąłem. Nie spodziewałem się, że brak internetu może być tak bolesny. Uwierzcie mi, jest.

Obecnie nie mam pomysłu co dalej z tym wszystkim będzie. Witryna musi zostać zawieszona i moje działania około Makowe również całkowicie stają. Cała sprawa ciągnie się prawie miesiąc, a ile potrwa, nie mam pojęcia. Jestem coraz bardziej przekonany, że cały listopad również będę bez internetu.

Może ktoś mi powie jak najszybciej wrócić do sieci? Ja już się poddałem i płynę z prądem…

Przemysław Marczyński

Współautor książki "macOS. Proste Poradniki" - www.prosteporadniki.pl. O technologii pisze od ponad 15 lat. Tworzył podcasty o Apple.

Ostatnie wpisy

Router Synology RT6600ax. Potężny zarządca sieci

Markę Synology kojarzycie zapewne z urządzeniami NAS. Te świetne dyski sieciowe dają możliwość przechowywania bezpiecznie…

1 rok temu

Sonos ogłasza partnerstwo z Apple i pokazuje dwa głośniki

Na rynek wchodzą dwa nowe głośniki marki Sonos: Era 100 i Era 300. Model Era…

1 rok temu

Sejf Smart Safe współpracuje z HomeKit

Akcesoriów, które możemy dodać do naszego inteligentnego domu jest coraz więcej. Do tego zacnego grona…

1 rok temu

FileMaker Cloud w Polsce

Wiecie, że jedna z najlepszych baz danych - FileMaker (obecnie zmieniana jest nazwa na Claris),…

1 rok temu

Ivory zamiast Tweetbot’a. Mastodon lepszy od Twittera?

Elon Musk wszedł na Twittera i zrobił rewolucje. Ostateczną ocenę jego poczynań w tym serwisie…

1 rok temu

Najważniejsza funkcja nowego HomePod’a

Ten produkt miał już nie istnieć. Kiedy pojawiły się informację, że Apple nie przedłuży życia „dużego”…

1 rok temu

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.